Temizlik
Hamd, kulları kendisinden istediği, kendisine avuç açtığı zaman onları geri çevirmekten hayâ eden, temizi ve temizlenenleri çok seven, noksan sıfatlardan münezzeh âlemlerin Rabbi olan Allah’a mahsustur. salât ve selamda nefisten arınmış, sen derece nezih ve temiz, biz ümmetlerine temizliği emreden Âlemler sultanı Efendimiz ( s.a.v.) pak âli ve ashabı üzerine olsun.
Temizlik vücudun ve ruhun kir ve pis olan şeylerden arınmasıdır. Temizlik bedenen ve ruhen olur. Bedenen temizlik abdest, gusül, koltuk altı tıraşı, avret mahalli tıraşı, diş temizliği, tırnak temizliği gibidir. Ruhen temizlik ise istiğfardır. İbadetten önce ruhu günahlardan arındırmaktır. Efendimiz(s.a.v.) ‘’temizlik imandandır’’ buyurmuşlardır. Temiz olmak imanın alametidir. Pis olan kimsenin imanı zayıftır demektir. Bu böyledir. Müslüman temizdir, Müslüman tertiplidir ve bulunduğu yerlerde temiz ve tertiplidir. Temizlik uygarlıktır. Peygamberimiz ancak temiz kimselerin cennete gireceğini haber veriyor. Başka bir hadisi şerifte ‘’ şüphe yok ki yüce Allah temizdir, temizliği sever. İkramı boldur, ikramı sever. Cömerttir, cömertliği sever. Artık evlerinizin çevresini temiz tutun’’Her şeyin başı temizliktir, taharettir. Namaz kılmak için temiz olmak gerekir. Pis bir vaziyette namaz kılınmaz. Bunun gibi Kur’an-ı Kerimi okumak, Kâbe’yi tavaf etmek, camiye girmek içinde temiz olmak gerekir. Namazın şartları on ikidir. Altısı rükun altısı da şarttır. Namazın şartlarından olan Hadesten Taharet ve Necasetten Taharet vardır. Hadesten taharet abdestsizlik ve cünüplük halidir. Namaz kılmadan önce gusül icap eden kişi gusleder abdesti olmayanda abdest alır. Böylece hadesten temizlik yerine getirilmiştir. Necasetten taharet ise namaz kılacak kimsenin bedeninde, elbisesinde ve namaz kılacağı yerde namaza engel olan pisliğin temizlenmesidir. Bir ayeti kerimede ‘’ Allah çok tevbe edenleri ve temizlenenleri sever’’ buyruluyor. Burada hem bedenen hem de ruhen temizlik tavsiye ediliyor. Tevbe ruhun temizliğidir. Ayetteki temizlikten muratsa bedenen temizliktir. Peygamber Efendimiz temizliği namazın anahtarı sayar. Bu bakımdan, namaz sarayına temizlik anahtarı ile girilir. Yapabiliyorsak her günümüze gusül abdesti ile başlayalım. Çünkü cünüp olmadığı halde gusül abdesti almak sünnettir. Temiz olanı hem insanlar sever hem de Allah sever. Temiz olan kimse herkes tarafından hoş karşılanır. Temizliği adet haline getirenlere müjdeler olsun. Evini temiz tut misafir gelebilir kendini temiz tut Azrail gelebilir. Maddi temizlik olmadan manevi temizlik olmaz. Namaz kılacaksak evvela bedeni temizliğimizi koltuk altı ve etek tıraşlarımızı olup tırnaklarımızı kesip elbisemizde veya bedenimizde bir pislik varsa temizleyip manevi temizliğe öyle geçmemiz gerekir. Bedeni temizlik bizi birçok hastalığa yakalanmaktan koruyacaktır. Allah sadece temizlenenleri değil çokça temizlenenleri sevmektedir. İnsan olarak herkes temizliğe ihtiyaç duyar ama mühim olan temizliği çok yapmaktır. Yemekten önce ve sonra ellerimizi yıkamalı, abdest alırken misvak kullanmalı, yiyecek ve içeceklerimizi temiz ve helal olandan yemeliyiz.